Kommunikation
Kommunikation i arbetslivet handlar om hur information, förväntningar och feedback förmedlas inom organisationen. Tydlig kommunikation stärker samarbete, minskar missförstånd och bygger förtroende. För HR och ledare är kommunikationen ett av de viktigaste verktygen för att driva kultur, engagemang och förändring.
Kommunikation och feedback – nycklar till engagemang och utveckling
Kommunikation och feedback är två väldigt starka nycklar för att skapa engagemang. Genom att bli bättre på kommunikation och feedback … »
Från diskriminering till inkludering med hjälp av kommunikation – 3 tips från Samhall
Exkludering av personer med funktionsnedsättning är utbredd på arbetsmarknaden och i media. Här kommer tre konkreta råd för hur kommunikation … »
Värdet av en inkluderande kommunikationsstrategi
Linda Vikström Nielsen är kommunikationschef för IKEA Sverige. Hon har en lång erfarenhet inom kommunikation och ledarskap, och brinner för … »
Slagkraftiga metoder för ett mer kommunikativt ledarskap
Har du som mål att skapa en attraktiv arbetsplats eller att öka det finansiella resultatet? I en tid när företag … »
Vägen till ett mer kommunikativt ledarskap
Elaine Eksvärd är grundare av Snacka Snyggt och en framgångsrik ledarskapstränare i en tid när företag har stora kommunikationsutmaningar. Hon … »
Det här kan du få ut av en ledarskapsutbildning
Att vara chef eller ledare idag är ingen lätt uppgift – men en ledarskapsutbildning kan hjälpa dig göra jobbet enklare. … »
4 skäl att gå en ledarskapsutbildning
Är du nyfiken på att låta en ledarskapsutbildning hjälpa dig till större insikt i hur just din ledarstil fungerar och … »