SPONSRAD ARTIKEL

De skänkte hopp - istället för julklappar

Barncancerfonden samlade in 275 miljoner kronor förra året. Insight var ett av alla företag som valde att skänka Hopp istället för att köpa julklappar till sina anställda. - Det var ett enkelt val för oss, säger Mårten Blixt på Insight.

De skänkte hopp - istället för julklappar. 
Barncancerfonden samlade in 275 miljoner kronor förra året. Insight var ett av alla företag som valde att skänka Hopp istället för att köpa julklappar till sina anställda. - Det var ett enkelt val för oss, säger Mårten Blixt på Insight..

Du kan skänka hopp

Inget gör så ont som när familjemedlemmar, anhöriga eller människor i vår närhet råkar ut för allvarliga sjukdomar. Allra värst är det när barn drabbas.
    
Men även i de mörkaste stunderna kan stöd, råd och forskning ge hopp och ingjuta mod. Det var också anledningen till att it-företaget Insight valde att bidra till kampen för att utrota barncancer – istället för att lägga pengar på julklappar till personalen.
    
– Det var ett självklart val att hjälpa barn som har det svårt, säger Mårten Blixt, Nordenchef på Insight.
    
Initiativet blev väldigt uppskattat, inte minst av de anställda.
    

Mårten Blixt, Nordenchef på Insight.
Mårten Blixt, Nordenchef på Insight.

– Vi fick massor av fin feedback. Det var väldigt många som uppskattade vad vi gjorde och kände en stolthet, både över vårt lilla stöd till Barncancerfonden och att vi faktiskt visade det genom att lägga upp Julknappen på vår hemsida och finnas med i bannerannonser.
    
Insight var ett av alla de företag som bidrog till att skänka Hopp och medverkade till att Barncancerfondens julkampanj blev den bästa någonsin.
    
– Det känns verkligen jättebra att kunna hjälpa till och bidra till det fantastiska arbete som Barncancerfonden gör.
    
Läs också: Stöd kampen mot barncancer!
    
I över 30 års tid har Barncancerfonden arbetet med att samla in pengar till forskning om barncancer och organisationen är i dag den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige.
    
De drygt 2 miljarder kronor som samlats in sedan 1970-talet har bidragit till att 80 procent av alla barn som drabbas av cancer överlever, istället för 20 procent som när Barncancerfonden startade.
    
Och för Insight råder det ingen tvekan om att man tänker göra en insats för kampen mot barncancer i år också.
    
– Det är en självklarhet att vi ska visa vårt stöd genom att köpa Julknappen i år också, säger Mårten Blixt.

Om Julknappen

Julknappen erbjuder tre olika alternativ för företag att stödja Barncancerfondens viktiga arbete. I paketen ingår bland annat en Julknapp som företag kan lägga upp på hemsida, blogg eller som e-postsignatur för att visa att man bidrar till kampen mot cancer.
    
Läs mer: Julknappen - årets julklapp 2015!

Publicerad

2015-11-06

Uppdaterad

2015-11-11

Ledarskap

Socialt